Duktiga dagen?

2011-01-29 | 12:47:05

Idag ska jag vara duktig. Jag ska fortsätta rensa och organisera i garderoben, titta igenom de föreläsningar som kommit upp och förbereda inför måndagens redovisning, städa lite och träna.

Jag pluggar ju på distans och har ständiga problem inför första redovisningen i samtliga delkurser. Jag lyckas nämligen aldrig få tag i böckerna i tid, för det tar alltid Bokus två veckor att skicka beställningarna. Och skickar man efter böckerna för tidigt så att man redan har dem hemma så gäller inte returrätten längre, vilket är hopplöst eftersom de böcker som står på boklistan inte alltid är nödvändiga. Ibland kan det stå tre böcker på listan, som på förra kursen tex, och när det väl börjar visar det sig att en bok är huvudbok, en är en sammanfattning av samma bok och en är en tilläggsbok. Förra gången hade jag alltså beställt alla tre böckerna och fick istället skicka tillbaka. Det har resulterat i att jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar utan istället fick ringa dem igår och påminna. Då sa hon som svarade bara att "ja, den kom ju in så sent.. Men jag ringer o säger till att de sätter in pengarna lite snabbt". Jaha, men om jag inte ringt då, inga pengar? De borde ju ha haft boken nu i en sådär tre-fyra veckor, kunde de inte i alla fall hört av sig..?


Nej, nu: Yoga!

Bildkälla.

Kommentarer

Lämna en hälsning:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0